Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] zasłanianie "kartonem" chłodnicy na zimę

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    zagan, coś więcej powiesz, dlaczego polecasz etc.??

    Ja w swoim B5 miałem przez 5 dni karton, bo termostat padł i w trasie temperatura spadała poniżej 90 i przez to więcej palił :P ale tylko dlatego

    Maru 123, ciekawy temat. Sam dojeżdżam na uczelnię 6 km i auto nigdy nie jest rozgrzane. Poza tym potrafię przejechać 12 km z Wrocławia na wieś do rodziców, gdzie temperatura silnika też nie osiągnie 90. Ale wtedy obroty silnika (na każdym biegu) nie przekraczają 2 tys.

    Teść w firmowym passacie BKD z DSG wracając z pracy przy ujemnych temperaturach potrafi przejechać 25 km i silnik też się nie rozgrzeje. Ale ma cały czas z górki, a spalanie wychodzi poniżej 5l

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez Maru 123
      do pracy mam ok 6 km
      możesz ewentualnie zmienić pracę albo miejsce zamieszkania bo tak to ani kartonem ani niczym innym problemu nie rozwiążesz (no może ogrzewaniem postojowym trochę)
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz


      • #28
        A może jak Armia Czerwona podczas II wojny światowej traktowała swoje T-34... Po prostu palić ognisko pod silnikiem przez całą noc :wink:
        --
        Mariusz

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez mariocherokee
          Po prostu palić ognisko pod silnikiem przez całą noc
          no przecież mówię
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez kruchyboss
            rss "a moim marzeniem jest miec 6 km do pracy .... chodzilbym piechota" rozumiem że to jest żart. przy średniej prędkości piechura 6-7km/h szedłbyś godzinę do pracy np. przy -20 na dworze. :szeroki_usmiech
            nie, to nie jest (niestety) zart. teraz mam do roboty 30km przez cala Wawe ze wszystkimi remontami, przebudowami i podobnymi - musze naprawde wczesnie wstac zeby dojechac w 45 minut, godzinny spacer dobrze by mi zrobil, a przy -20 po prostu szybciej sie idzie (zapinkalalem do ogolniaka 5 km z buta zawet przy sporym mrozie).

            wracajac do pytania postawionego przez Marka - tez zaslonie na probe, ale DOLNA POLOWE chlodnicy i zobacze co sie zmieni (chce sobie wyrobic wlasne zdanie), o ile w benzyniaku zakrywanie jest bezsensowne (w korku i tak sie bedzie grzal) to diesel mi w korku STYGNIE. ( oczywiscie jak ktos od razu wypada na obwodnice to zaslanianie diesla tez jest bez sensu)

            caly czas mam w pamieci slynny 18.12.2009 kiedy zima zaskoczyla drogowcow w Wawie i trase do domu pokonalem w 2h40min (normalnie o tej porze to 45 min) a bylo wtedy -15*C. od wyjazdu z pracy od razu w korek, pokonalem tak 5 km w 1 godz. po 15 minutach ( w zasadzie pyrkania na wolnych obrotach) gdy wskazowka temp plynu doszla do 80-90*C wlaczylem ogrzewanie i .....wskazowka po 3 minutach byla z powrotem na 60*C. dobrze ze dogrzewalem sie mini farelka bo by mnie cholera wziela. co ciekawe na trasie torunskiej gdy obciazony silnik juz nie nieco bardziej zagrzal juz tak nie stygl....

            @ Wojtek841: moglbys wrzucic zdjecia tej oslony a w szczegolnosci zaczepow ? chcialbym zobaczyc jak ona jest mocowana (mysle nad zrobieniem oslony dolnego wlotu)
            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
            _________________________________________
            Do sprzedania:
            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
            zaciski do hamulcow 280mm.

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez Maru 123
              ja do pracy mam ok 6 km i zanim dojadę do pracy to silnik nawet 90st nie osiąga dlatego tak kombinuję co z tym zrobuić
              ja mam taka sama odleglosc do pracy i tez mi nie lapie 90 stopni ale tak pod 70-80 podchodzi,lecz nie zaslaniam jej niczym przy tej drodze jaka mam do pracy to moim zdaniem nie ma sensu :wink:
              Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie

              obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu

              Komentarz


              • #32
                Przecież Octavia to nie Polonez... :twisted:
                *************

                Tłumaczenia, kursy językowe i korepetycje j. angielski.

                Rabat dla OCP

                www.primusal.pl

                [email protected]

                *************

                Komentarz


                • #33
                  rss tutaj masz wszystko 8) Link.... sory że tak, ale zimno i się lenię

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez ufo
                    mam znajomego co 90% przebywa wysoko w finladii i z tego co wiem to też nie używa tego gadżetu. .
                    Ponieważ w tym kraju stosuje się inne metody ogrzewania silnika. Większość samochodów ma webasto/ogrzewanie postojowe/podgrzewany filtr paliwa, etc. W miejscach publicznych (banki, szoły, urzędy, zakłady pracy) są skrzynki z wtyczkami na podpięcie kabla pod ogrzewanie. Po pracy wsiadasz do suchego i ciepłego samochodu, a i silnik nagrzewa się szybko. Podobnie ma się sprawa w Kanadzie, na Alasce i w krajach Skandynawii.

                    Takie rozwiązanie u nas jest jednak niemożliwe ponieważ żyjemy w kraju słowiańskim. U nas pewnie większość kabli zostałaby skradziona przez kolekcjonerów złomu, a do tego nasza energia elektryczna pochodząca z węgla jest droga (bo trzeba utrzymywać kopalnie za ok. 40 mln zł rocznie z kieszeni podatnika - polecam raport NIK).

                    Skoda Octavia II 1.9TDI BXE 77kW

                    Komentarz


                    • #35
                      Moja Skoda nie potrzebuje kartonów oslonek itp rzeczy bardzo dobrze grzeje i jestem zadowolony ,jeżdze na koszuli i czasami wydaje mi sie że jeszcze za gorąco mimo że ustawiam na 21-22 stopnie.

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez rafalis222
                        jeżdze na koszuli
                        jeszcze inne podejście do tematu , Maru 123, spróbuj koszulą :wink:
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz


                        • #37
                          Tak mi się zdaje, że czasy upychania kartonów już minęły. Jeśli w ogóle to jest potrzebne - to specjalne sprzedawane osłonki (np. heko czy cuś takiego).
                          pozdrawiam - Darek

                          Komentarz


                          • #38
                            szkoda, :P

                            no dora. dziś rano włożyłem kawałek "kartonu" przed chłodnicę pojeździłem trochę i... dupa :lol: jak było tak jest auto wcale się szybciej nie nagrzewa jedyna zaleta tego cuda jest taka że połowę chłodnicy mam czystą 8)

                            werdykt- czas poświęcony na montaż takiego wynalazku lepiej przeznaczyć na np. umycie auta :P
                            1.8T AGU L&K

                            2.0TDI BKD ELEGANCE

                            TOYOTA LAND CRUISER J95

                            Komentarz


                            • #39
                              Maru 123, a może z czymś takim spróbujesz Strony nie znaleziono - SPOJLER.COM.PL zawsze to estetyczniej niż karton i umyć łatwiej :szeroki_usmiech
                              Best ET = 13.666
                              Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                              PerfectService by DGW

                              http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                              http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                              Komentarz


                              • #40
                                sesik, nie... jakoś nie powala estetyką :P
                                1.8T AGU L&K

                                2.0TDI BKD ELEGANCE

                                TOYOTA LAND CRUISER J95

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez Maru 123
                                  jak było tak jest auto wcale się wolniej nie nagrzewa
                                  aaaaaaa, to Tobie o to chodziło, to ja nic nie skumałem od samego początku!
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    szkoda, sorry mój błąd powinno być: auto wcale się szybciej nie nagrzewa ops:
                                    1.8T AGU L&K

                                    2.0TDI BKD ELEGANCE

                                    TOYOTA LAND CRUISER J95

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      :wink: :P :twisted:
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez Maru 123
                                        szkoda, sorry mój błąd powinno być: auto wcale się szybciej nie nagrzewa ops:
                                        A chciałeś aby szybciej się nagrzewało? Żartujesz. Auto po odpaleniu chodzi na małym obiegu, a ten pomija chłodnicę. Dopiero w późniejszej fazie termostat zaczyna puszczać na chłodnicę stopniowo. Więc co najwyżej ostatnia faza nagrzewania się układu może przebiegać trochę szybciej, ale to raczej niezauważalnie szybciej.
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Kolego AdamB myślę że z tym szybszym nagrzewaniem to nie chodzi o obieg w chłodnicy a generalnie o dostęp lodowatego powietrza do komory silnika :wink:

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez adamo64
                                            Kolego AdamB myślę że z tym szybszym nagrzewaniem to nie chodzi o obieg w chłodnicy a generalnie o dostęp lodowatego powietrza do komory silnika :wink:
                                            W takim przypadku zastawienie częściowe chłodnicy nic nie da, ponieważ jest dużo innych "dziur" w pasie przednim w OII.
                                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              koledzy ja myślę że zasłanianie nie ma nic wspólnego z obiegami i termostatem chodzi o to żeby zmniejszyć omiatanie samego silnika przez zimne powietrze bo jadąc w duży mróz na ogrzewaniu tak chłodzimy skutecznie układ że często i gęsto auto jest niedogrzane nawet na małym obiegu mówie tu o dislach i jeżdzie bez szaleństw oblodzenie na trasie bo wiadomo że jak dociśniemy to autko łapie temperaturkę . Osobiście sprawdzałem czasem zasłaniałem i jest lepiej . Przy zasłanianiu trzeba też bacznie pilnować temperaturki żeby czasem nie przegrzać . Obecnie mam za dużego lenia żeby bawić się w upychanie kartonów pod maske

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez tryton
                                                bo jadąc w duży mróz na ogrzewaniu tak chłodzimy skutecznie układ że często i gęsto auto jest niedogrzane nawet na małym obiegu mówie tu o dislach i jeżdzie bez szaleństw oblodzenie na trasie bo wiadomo że jak dociśniemy to autko łapie temperaturkę
                                                tak to miałem tylko raz ze 3 lata temu jak było -22 a tak jak teraz np. przy -7 spokojnie temperatura trzyma nawet jak nawiew wali na 3, mówię o trasie i normalnej jeździe.
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  dlatego zaznaczyłem że jadąc w duży mróz ostatnio jadąc z zakopca przy - 18 skodzina lekko była niedogrzana cięzko jej było załapać 90 stopni ale fakt że są to sporadyczne przypadki

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    tez mam około 567km do roboty plus jazda po miescie w ciągu dnia i nie zasłaniam chłodnicy, jak dojazdzam do pracy to jest około 80st. Natomiast jak lece w trase i jest sporo ponizej 0 to samochod i tak bez problemów osiaga 90 i tak trzyma, może dlatego ze nie jezdzę wolno
                                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X